onsdag 13 november 2013

Torsten åtta veckor

Vi tar den i punktform, den åttonde veckan i Torstens liv:
- Vi hade vår första mamma/barndejt och Torsten var för första gången på Ikea. Vi var också på babycafé på öppnis och dit kommer jag definitivt gå varje vecka för att känna mig lite mindre ensam.
- Torsten slutade "gnälla" en dag när jag kom tillbaka in i rummet efter att ha varit på toa. Det är första.gången han lugnats av att enbart hört/sett mig. 
- För första gången (ja det blir många första gången- tillfällen) lugnade T ner sig efter att han badat. Hittills har han bara lugnat ner sig om han fått amma efter han blivit torkad, insmord och ombytt. Nu blev han lugn av sig själv efter en stund. Jag tycker överlag att han är en lugnare bebis nu jämfört med för en vecka sen, antagligen för att han passerat andra Wonder weeks-utvecklingsfasen.

Sötobert, 
Haha, vad dålig jag är på att skriva sådana här veckosammanfattningar jämfört med t ex Bella... 

1 kommentar: