fredag 29 november 2013

Att vara lagom personlig.

Jag är ju ganska personlig här på bloggen när jag skriver om min upplevelse av att vara mamma och föräldraledig. Jag skulle dock vilja vara ännu mer personlig men jag har hittills valt att inte vara det. Främst för Torstens skull, för jag vill inte att han i framtiden ska kunna hitta inlägg jag skrivit här och kanske ta åt sig negativt, även om hur jag känner  - t ex att jag tycker föräldraledigheten är rätt jobbig - egentligen inte har med honom i sig att göra. Så hade jag känt oavsett bebis men det är ju inte säkert att Torsten skulle tolka det så. Kanske borde jag valt att vara helt anonym, istället för halvanonym som jag är nu. Då hade jag kunnat skriva mer öppet och ärligt. Att sluta skriva är absolut inte ett alternativ, jag behöver den här bloggen för att skriva av mig och för att få respons på vad jag tänker och känner.

Vad vill jag egentligen säga med det här inlägget? Jag vet inte. Kanske bara att det är svårt att hitta den där balansen mellan att värna om min och Torstens integritet och samtidigt tillgodose behovet att få utlopp för allt det där jag tänker på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar