lördag 16 november 2013

(Bebis)prylgalen.

Jag har aldrig varit speciellt pryltokig när det gäller saker som kamera, mobil, dator etc. Där är jag helt nöjd med att ärva andras (=Anders) avlagda grejer. Så länge sakerna fungerar okej har jag inte brytt mig om att de ska ha de senaste finesserna men i och med att jag blev gravid och fick tillträde till bebisvärldens alla miljoner prylar har jag blivit helt inbiten. Jag hade redan sedan tidigare ett stort intresse för barnvagnar och brukade spana in vagnar på stan men nu kollar jag in allt bebisrelaterat. Kläder, filtar, smarta prylar, leksaker, åkpåsar... Det senaste jag fastnat för är barnstolar, en av få bebissaker vi faktiskt behöver. Jag kan sitta och googla och kolla på blocket och tradera i timtal för att hitta den perfekta barnstolen (och den perfekta sittdynan till stolen). Jag älskar barnvagnsbloggar och kan sitta och läsa inlägg efter inlägg om barnvagnar jag aldrig kommer köpa bara för att det är så kul att läsa om olika design, funktioner och detaljer. Jag är djupt besviken över att ingen av de mammabloggar jag följer någonsin skriver något om sina barnvagnar och knappt något om sina övriga bebissaker heller. Bara för det ska jag så småningom skriva ett inlägg enbart om vår vagn. Apropå barnvagn så har jag precis lyckats fynda det här fina regnskyddet på tradera, från Elodie details (för övrigt det i princip enda företaget som gör icke-svarta eller icke-genomskinliga regnskydd, what's up med det? Det borde väl finnas en ganska stor marknad för fina regnskydd med tanke på hur enormt många andra barnvagnstillbehör det finns att köpa?):

Nästan så att jag ser fram emot att det börjar regna så jag får använda det här.

Förutom barnstol (min favorit är för övrigt den här från Ikea som tyvärr utgått från deras sortiment) vill jag ha följande, helt onödiga, saker:

- så kallade bumperskydd (eller bygelskydd) - alltså överdrag till bågen som sitter på vagnen. En del virkar sina egna sådana, det kanske jag också skulle ta och göra.

- sittdyna i ull, eller i något fint mönster, till barnvagnen.

- snygg sufflett i fint mönster. Tyvärr verkar det i princip bara finnas till Bugaboo-vagnar och vi har ju en Brio Smile. Drömmen vore om Brio gjorde ett samarbete med någon designer, som till exempel Kronan gjort med Littlephant.

- en mobil att sätta på skötbordet så att skrutten har något att titta på när han får sina blöjor bytta.

- Bumbo-stol. Dock har jag läst att sådana här stolar egentligen inte är så bra pga hindrar bebisens naturliga rörelsemönster men korta stunder borde det väl gå bra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar