måndag 25 november 2013

Måndag schmåndag.

Måndag igen. Veckans bajsigaste dag. Fem långa dagar kvar tills det är helg, fem dagar som behöver fyllas med aktiviteter för att jag inte ska gå under av tristess, ensamhet eller ångest. Hittills har jag bara planer för tisdag (öppna förskolan) och fredag (åka till Lund och hälsa på Anders på jobbet) så jag måste försöka hitta saker att göra övriga dagar.

Så mycket roligare det måste vara att vara föräldraledig i Stockholm, Göteborg eller Malmö. Mycket lättare att träffa andra mammalediga och mycket mer att göra.

/en som är lite lätt bitter just nu men det går förhoppningsvis över snart

4 kommentarer:

  1. Buhuhuuu va tråkigt att känna så. Tips på aktiviteter som jag (o barnet tror jag) gillar som du ju kan kolla upp om du tror det kan va något för dig: babysim och babyrytmik. Vi går på en kyrka här i Malmö där de har babyrytmik o babycafé. Inget kristet över det alls om man är orolig för sånt (det va jag). Och många kyrkor verkar ha liknande verksamhet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kyrkan här har öppen förskola och babysång som jag tänkt gå på (babysången börjar dock inte förrän till våren). Är lite tveksam bara till om man kan gå på öppnis med ett sånt litet barn som Torsten.

      Radera
  2. Klart du kan gå? Risk såklart för att ungen blir förkyld o så tidigare än vad som känns hanterbart (blir det någonsin det?). Jag började gå på babyrytmik i höstas o då va ju Siri typ sju månader redan. Men sedan dess har hon varit snorig. Dock rör sig kanske inte Torsten så mycket så kanske slipper hemska snorbakterier? Alltså när bebisen är så liten o kanske inte bryr sig så mycket så skulle jag satsa mycket på att fika o njuta av det. Och fan, gå på restauranger om ni pallar det på kvällarna. Vi va på minst en restaurang i veckan till Siri blev typ sex månader då blev hon mer krävande och krävde lite rutiner vid sänggåendet. Nu skulle vi nog kunna börja igen.. Ja om man gillar restaurangbesök så är det ett bra råd jag fick i alla fall..ja men va kul, nu fick du massa råd du aldrig bett om..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen fara, jag tar gärna emot tips! Hm, förkylningar är ju inte så kul... kanske ska vänta tills han blivit lite större och fått bättre immunförsvar. Att gå på restaurang låter trevligt, dock bor jag i Hässleholm där restaurangutbudet består av Bishops Arms, Harrys samt två asiatiska restauranger av typen som säljer värsta blandningen av asiatisk mat...

      Radera