torsdag 28 november 2013

Dagens kvinnohat 2013-11-28.



Dagens kvinnohat är det här. För mammor som ger sina bebisar ersättning har inte tillräckligt dåligt samvete som det är, eller? Och kvinnor ska lära sig att de inte har rätt att bestämma över sina kroppar och över vad de ger till sina barn utan att få en moralpredikan på köpet? Nej fy, vilket idiotförslag.

Eftersom jag har gröt i hjärnan bland annat pga att jag ammar (men jag vill gärna ha möjligheten att ge ersättning om jag vill utan att någon står och trycker ner massa pekpinnar i halsen på mig) så kommer jag inte på mer att säga om detta. Rekommenderar er istället att läsa Ebba, Livet-bloggen och Susanna Birgersson på DN.

2 kommentarer:

  1. Detta röstades alltså igenom. Galenskaper. En kompis föreslog att vi även kunde sätta en skylt – eller varför inte en armbindel? – på alla mammor som inte kan eller vill (eller BÖR) amma, där det står "Dålig mamma!" så att vi verkligen vet vilka de är. Alltså – ångesten är tillräckligt stor över att inte ha tillräckligt med mjölk för att mätta sitt barn, det kan jag lova. Ångesten över att vid varje mattillfälle behöva se att jag egentligen borde amma – så glad att jag slapp den. Med första barnet i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och jag som har massa mjölk men ändå väljer att ge T ersättning på natten, jag är ju verkligen en dålig mamma. Nej fy, blir ledsen över att det här faktiskt gick igenom.

      Radera