lördag 7 september 2013

Sjukhusbesök nr 3 och klädtrötthet

Sjukhusbesök nr 3 ägde alltså rum idag och tog bara två timmar - fantastiskt! Var beredd på ett femtimmarspass men icke. Precis som vid besök 1 och 2 såg allt bra ut även denna gång. Skönt! Nu hoppas vi att blodtrycket inte blir högre och att Skrutthen kommer snart så jag kan slippa dessa kontroller. Två bra saker har i alla fall skett på grund av detta: 1) jag börjar komma över min sprut/nål/stickfobi. Jag har hittills lämnat sex blodprov under den här graviditeten så jag har liksom inte haft något annat val än att vänja mig vid att bli stucken. 2) jag har under mina tre sjukhusbesök hunnit träffa en del personal på förlossningsavdelningen. Jag har fått ett väldigt bra intryck av dem så det känns tryggt att veta att jag ska föda där.

I övrigt börjar jag tröttna rejält på mina preggokläder. Jag har typ fyra outfits jag alternerar mellan och jag är så. trött. på. att. ha. samma. kläder. hela. tiden. Jag längtar efter att få använda de amningsvänliga kläderna som hänger i garderoberna och jag vill kunna gå och shoppa nya kläder utan en gigantisk mage som är i vägen. Och jag saknar mina vanliga kläder, mina fina klänningar, som jag inte kommer kunna ha på mig förrän jag slutat amma:((( Just nu är det faktiskt detta som är jobbigast med att vara gravid - de klädmässiga begränsningarna. Fånigt kanske, men så är det.


Tre dagar kvar! Jag tror att slemproppen har börjat lossna och sammandragningarna har ibland en mensvärksliknande karaktär vilket kan vara tecken på att det kanske inte är så långt kvar tills Skrutthen kommer. Hoppas, hoppas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar