onsdag 25 september 2013

Torsten 1 vecka


Idag blir den här lille krabaten en vecka gammal, För en vecka sedan låg jag alltså på förlossningen nu och Torsten var ungefär tre timmar gammal och jag hade ont överallt och var svimfärdig för att jag inte ätit på ett dygn och dessutom kräkts upp det senaste jag ätit.

Vi har haft hembesök av BVC-sköterska idag och jag grät under nästan hela besöket pga av att hon frågade om förlossningen och för att jag har massa hormoner i mig och är allmänt labil. Det är heeelt normalt att må så här sa sköterskan, Det är ju bra att vara normal men det gör det inte mindre jobbigt. Jag är lite trött på att vara så här känslomässigt instabil. När brukar sånt gå över? I övrigt såg allt bra ut och Torsten hade ätit upp sig till sin födelsevikt (3230 gram) vilket sköterskan verkade imponerad av. Jag fattade som att det inte är så vanligt att nyfödda äter upp sig så snabbt. Jag pöste förstås av stolthet över denna fantastiska bedrift Torsten åstadkommit (det var för övrigt samma sak på BB när barnläkaren undersökte Torsten och sa att det var roligt att undersöka ett sånt "piggt och aktivt" barn, Då var jag mallig kan jag lova. Känner mig lite löjlig men gissar på att det är så här man är som förälder).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar