fredag 13 september 2013

13 september - BF plus 3

Det blev inget sjukhusbesök igår men däremot ett idag eftersom jag hade äggvita i urinen när jag var hos barnmorskan i morse (ja, jag är där JÄMT). Fjärde besöket på förlossningen utan att få åka hem med bebis... drygt! Alla prover på sjukhuset såg bra ut som tur var. Det är jättebra såklart att vårdpersonalen tar varningstecken på allvar och inte "snålar" med några kontroller men det känns så onödigt att åka till sjukhuset, vara där och ha tråkigt i fem timmar, få veta att allt bara är bra och så åka hem igen. Särskilt som jag vet att jag mår bra och är nästan helt säker på att bebisen mår bra redan innan besöket. Men men, jag ska verkligen inte klaga - den svenska mödravården är fantastisk och det är naturligtvis bättre att göra en koll för mycket än en för lite.

En bra grej med dagens sjukhusbesök var i alla fall att jag hade vita blodkroppar i urinen, vilket tyder på att förlossningen är på g. Yay! Barnmorskan tyckte även att jag hade rosiga kinder vilket också är ett förlossningstecken. Plus att jag är lite svullen i ansiktet vilket jag med hjälp av säkra källor som bloggar och Familjeliv också tolkar som att förlossningen närmar sig. Dessutom lossnar slemproppen mer och mer. Så kanske, kanske, kommer det en Skrutt snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar