söndag 12 maj 2013

ur graviddagboken


31 januari


Du får förlåta mig skrutten att jag inte äter bättre än vad jag gör – men det är inte mycket jag kan äta och det jag kan äta äter jag hela tiden eftersom ett konstant tuggande är det enda som håller illamåendet borta. Idag har jag ätit detta:


frukost 1: müsli med yoghurt och päron
frukost 2: två knäckebröd med keso
frukost 3: två knäckebröd med keso
lunch: pastasallad
mellanmål: smörgås med ost
mellanmål 2: tre knäckebröd med keso (hade antagligen ätit fler om det inte vore för att knäckebröden tog slut)
middag: pastasallad
...och däremellan tre apelsiner, ett äpple, 500 gram vindruvor, en banan och ett antal kex. Så här ungefär äter jag i princip varje dag. GUD vad jag saknar att tycka om kött!


För övrigt är det tydligen väldigt viktigt att sköta tandhygienen pga hormonerna håller på med tandköttet. Inte det lättaste när det knappt går att borsta tänderna pga kräkreflexen stimuleras.


Och jo, jag mådde mer illa för att jag gick upp tidigare. Sabbade hela min dygnsrytm faktiskt. Så inga fler tidiga tåg nu om det inte är absolut nödvändigt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar