torsdag 23 maj 2013

torsdag 23 maj, v. 25 (24+1)


Jag förstår varför vecka 12-25 kallas den ”lätta” perioden. Nu har jag precis kommit in i vecka 25 och det börjar bli en aning jobbigt. Idag skulle jag utnyttja friskvårdstimmen vi får varje vecka (statlig anställning ftw!) och gå en promenad på en timma som jag brukar göra. Idag gick det inte så bra dock. Jag härdade ut i ungefär 20 minuter innan jag inte pallade mer utan vände om. Det kändes som att kroppen skulle brytas mitt itu ungefär. Jag fick sätta mig och vila i tio minuter innan jag orkade masa mig tillbaka till jobbet. Det känns ju som ett skämt detta – jag kan alltså inte ens promenera i maklig takt korta sträckor längre utan att ryggvärken från helvetet slår till? Och att bära ”tunga” saker – som en handväska i medelstor modell – börjar även det bli ganska kämpigt. Herregud. Det är så här det kommer vara, fast värre, i femton veckor till alltså.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar