söndag 12 maj 2013

Lägesrapport 12 maj




Nu är jag alltså i vecka 23 (22+4) vilket innebär att om Skrutthen skulle få för sig att födas nu skulle hen faktiskt ha en chans att överleva. Häftigt! Jag hoppas dock att hen håller sig kvar där inne i många, många veckor till...


Jag kan känna mer och mer hur hen rör sig inne i magen men det är fortfarande inga tydliga sparkar.


Det stramar och spänner i magen när jag går. Jag vet inte varför. Jag tror inte det är något farligt men det känns lite obehagligt.


Ibland sjunger jag för Skrutthen, mest Var bor du lilla råtta?, för det är den enda barnvisan jag kan hela texten till. Skrutthen ska ju kunna höra och känna igen röster där inne nu.


Jag har börjat virka saker till hen, två små mössor och en filt. Det är fortfarande för tidigt för att börja köpa saker men det känns mer okej att göra saker själv.


Det är lite mindre än fyra månader kvar tills Skrutthen beräknas komma ut men det känns som en evighet. Jag längtar så efter att få träffa min lilla Skrutt. Mitt skruttbarn.  

2 kommentarer:

  1. Åh, any day now kommer sparkarna att komma igång ordentligt! Njut av den mysiga tden innan allting blir för tungt och jobbigt, den är underbar! =)

    P.S. Jag är i v. 33. 34 på onsdag, woho!

    SvaraRadera
  2. Inte långt kvar för dig då! Jag är exakt tio veckor efter dig, går in i v. 24 på onsdag.

    SvaraRadera