torsdag 10 oktober 2013

Bebislivet.

Bebislivet just nu, i punktform:

- Här sitter jag och ammar och bloggar samtidigt, som den multitaskande, supereffektiva mamma jag är. Inte för att en har så mycket val om en vill få något mer än amning, blöjbyten och bebisbärande gjort under dagarna. Då är det nödvändigt att effektivisera vardagen och kunna t ex sätta på kaffe, äta eller blogga samtidigt som man har en skrutt vid bröstet. Mitt bästa amningstips för övrigt är att investera i en vattenflaska och en termosmugg, så att man lätt får i sig vatten (för hjälp vad törstig och svettig en blir av att amma) och kan dricka kaffe (denna livsnödvändiga dryck) utan att spilla på barnet. Ett annat superbt tips jag har är Kitty Jutbrings podcast, perfekt att lyssna på när man ammar eller promenerar med barnvagnen. HÄR kan man lyssna på den.

- BVC-besök idag och Torsten hade gått upp 300 gram, vilket tycks vara hans standardviktökning per vecka. Nu väger han respektingivande 3800 gram och lär passera fyrakilosstrecket nästa vecka.

- Min syster åkte hem till Götet idag vilket innebär att morgondagen blir min första ensamma heldag med Torsten. Jag är faktiskt inte så nervös som jag trodde jag skulle vara. Jag vet ju att hur mycket han än illvrålar och hur otröstlig han än verkar så fungerar alltid bröstet. Även om det är jobbigt att maratonamma så är det lätt värt det om det får Torsten att bli lugn.

- Igår badade Torsten för första gången och han gillade det. Att behöva komma upp ur det sköna vattnet för att torkas och smörjas in med babyolja var dock inte lika populärt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar