fredag 6 juni 2014

Att vara feg (och lite om en febrig skrutt).

Jag har skrivit ett jättelångt inlägg om hur jag anser att det normgivande föräldraskapet i vårt samhälle inte visar respekt mot barn. Jag hade tänkt publicera det men fegade ur för att jag är så rädd att trampa någon på tårna. Det finns väl inget som är så känsligt att ha åsikter om som just föräldraskapet. Att någon skulle tycka att man är en dålig mamma eller pappa, finns det något värre?

Inte för att jag tycker att föräldrar generellt är dåliga, verkligen inte. Det är ju normer jag kritiserar och inte enskilda föräldrar. Äh, jag kanske borde publicera? Jag vill ju inte vara en fegis.

I övrigt är Torsten förkyld och har haft feber för första gången i sitt unga liv. Stackars liten skrutt! Han hostar och nyser och snörvlar. Sover som en kratta gör han också vilket naturligtvis innebär att även vi sover kasst. Fast jag borde inte klaga med tanke på att han vanligtvis har den trevliga vanan att sova hela nätterna (praise the lord etc), oftast i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar