söndag 31 juli 2022

Musslor, örhängen och en outfit on point.

I år har jag gjort två saker jag aldrig gjort förut: ätit blåmusslor (det smakade okej men var verkligen ingen större sensation) och tagit hål i öronen, ett i varje örsnibb. Häromveckan köpte jag ett nytt par örhängen, små guldpläterade karameller från danska märket Lulu Copenhagen. Det är så svårt att fota örhängen i öron tycker jag, så här är en bild från hemsidan i stället:

Jag gillar såna här små, diskreta men samtidigt lite spexiga smycken. Det finns så många fina hos LuluCopenhagen, jag är väldigt sugen på dessa bland annat:


Dock stor risk att en viss 1,5-åring kommer dra och slita i dem...

I går, lördag, var jag på kalas och var något överklädd. Men men. Hellre det än tvärtom och jag var väldigt nöjd med min outfit. Har tyvärr ingen helbild så man ser inte hela den rosaorangea kjolen och remsandalerna med klack (sandaletter?) jag hade på fötterna. En halv outfitbild i en badrumsspegel blev det:



Ja jag inser att bilderna är nästan exakt likadana men jag lägger upp båda ändå pga liiiite olika de ju faktiskt. Jag har aldrig tidigare gillat one shoulder-toppar men nu gör jag tydligen det?! Är det den begynnande 40-årskrisen som gör sig påmind tro? Aja. Det är i alla fall en body och en kjol från HM, vilket är det klart mest representerade märket i min garderob. Gissar att cirka 90% av mina plagg kommer därifrån. 

Min outfit är inspirerad av denna fantastiska look:


Gissningsvis kommer dock inte kronprinsessans kläder från HM...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar