torsdag 5 juni 2014

140605.

Jag gillar att kolla på tv-serier om advokater (bästa just nu: Suits och The good wife) eftersom jag själv är jurist (inte för att amerikanska serier om flashiga advokatbyråer har så mycket att göra med den svenska gråa myndighetsverkligheten, men men). Dock stör jag mig på följande:

- att juristerna alltid har massa spännande och intressanta fall där de kommer på en smart lösning som ingen annan tänkt på.
- de jobbar typ hela tiden men ser alltid superfräscha ut, är aldrig trötta och blir aldrig utbrända. De har heller aldrig några problem med att vara tvungna att jobba på helgen eller semestern eftersom de älskar sina jobb.
- de smartaste lösningarna kommer de alltid på klockan två på natten för det är ju generellt sett så att det är då man tänker bäst. Eller inte.

Själv är jag på väg hem nu, sitter på tåget och är trött och svettig men glad över att ha tre lediga dagar framför mig. Älskar att det är så många helger under våren! En borde alltid bara jobba tre eller fyra dagar per vecka (med full lön, naturligtvis).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar