onsdag 14 augusti 2013

statusuppdatering vecka 37


Hej där vecka 37 (36+0) och andra veckan av föräldraledighet utan barn! 90,4% av graviditeten har passerat och det är 27 dagar kvar till BF, enligt min gravidapp. I eftermiddag är första träffen med föräldragruppen och jag är mycket spänd inför detta. Jag hoppas på att det är trevliga människor som är där som jag kan umgås med under min ledighet.

I övrigt sover jag uselt. Jag har svårt att somna och hur jag än ligger är det obekvämt och gör ont någonstans. Jag har dessutom börjat på halsbränna på nätterna. Tydligen kan sömnsvårigheterna bero på att kroppen vänjs vid att sova dåligt inför att bebisen kommer att hålla en vaken om nätterna. Det hade ju varit trevligare att få passa på att sova ut kan jag tycka men så funkar det alltså inte.

Hur tillbringar jag då mina föräldralediga dagar pre-Skrutt? Jag sover till ca kl 10 (försöker gå upp tidigare men det är svårt pga är så trött pga sovit dåligt). Går upp, äter frukost och kollar på Desperate housewives och Sjunde himlen på kanal 5. Gör mig i ordning, bäddar, diskar. Sedan brukar jag pyssla (t ex virka) en stund eller greja med nåt. Äter lunch. Vilar/sover 1-2 timmar. Pysslar vidare, kanske läser lite eller kollar på någon tv-serie. Anders kommer hem och vi äter middag. Kanske går en promenad efteråt. Pysslar, igen. Kollar på tv/film. Går och lägger mig. Ja, ni hör ju - det är ett fantastiskt actionfyllt liv jag lever! Inte. Är än så länge inte direkt uttråkad faktiskt, tycker dagarna ändå går ganska fort. Det hade dock varit skoj att ha någon att umgås med ibland på dagtid men kanske träffar jag någon på föräldragruppen idag. Hoppas, hoppas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar