söndag 4 augusti 2013

Detta är alltså vad jag har att se fram emot.

Gravidbloggen Preggo preggo frågade hur det känns att få värkar och fick massa svar. Jag fastnade speciellt för den här kommentaren (klicka på bilden för att se den i en större version):


Åh, vad jag ser fram mot att föda! Ska bli såååå kuuuul. Inte. Eller ja, väldigt roligt att ett litet skruttbarn kommer ut, men inte skoj att genomlida den här smärtan. Det behöver ju i och för sig inte kännas så här för mig, jag kanske får värsta lätta förlossningen (yeah right). Kan väl inte påstå att jag egentligen är jätteorolig inför att föda. Det är lite läskigt att veta att jag måste göra något som förmodligen kommer göra ont och som jag har noll kontroll över men jag är också nyfiken på hur det kommer vara. Det går ju liksom inte att föreställa sig innan hur det faktiskt är.

Apropå förlossning, så ligger Skrutthen rätt i magen nu med huvudet nedåt, enligt senaste kontrollen hos barnmorskan. Det innebär att Skrutt börjar bli redo att joina världen och förmodligen inte kommer gå över tiden och kanske, kanske till och med kommer lite tidigare än beräknat (hoppas!).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar