söndag 7 juli 2013

Sommar, jobbångest och strandliv.

I fredags arbetade jag min sista dag på ungefär nio månader. 1 april 2014 beräknar jag att vara tillbaka på jobbet, efter först fyra veckor semester och sedan åtta månaders föräldraledighet. Det känns lika delar skönt som ångestladdat att veta att jag ska vara borta från jobbet så länge. Jag är rädd att jag kommer klättra på väggarna i augusti när jag bara väntar på att Skrutthen ska komma. Och tänk allt nytt som kommer hända på jobbet, alla nya kollegor som hinner börja innan jag kommer tillbaka? Sånt som jag inte kommer ha någon koll på. Kontrollfreaket inom mig skriker. En annan del av mig tänker guuud vad gött att slippa pendla, att kunna sova ut, att vara ledig resten av sommaren. Jag gissar att jag kommer pendla en del mellan dessa känslolägen ett tag...


Semestern började i vilket fall på bästa sätt - med strålande sol och ungefär 23 grader varmt. Jag och Anders drog till Hässleholm beach, eller Björkvikens badplats som det egentligen heter. Jag gillar inte att bada i sjöar, men bättre det än ingenting alls. Det här med att vara preggo i åttonde månaden (åttonde månaden!!!) och ligga bekvämt på stranden var en ekvation som inte riktigt gick ihop. Låg jag på rygg fick jag ont i ryggen, låg jag på sidan gjorde det ont i höften och nacken och jag hade ingenstans att lägga armarna. Ligga på mage går såklart inte. Nästa gång jag ska till stranden får jag ta med en solstol. Kommer visserligen bara bli brun på framsidan av kroppen, men men,,,

Jag kan inte påstå att jag känner mig helt bekväm med att skutta runt på stranden i bikini med magen. Jag bryr mig inte om alla bristningarna på den men däremot känns det väldigt... privat på något sätt med en gravidmage. Jag vill inte att folk ska se magen utan kläder på. Låter kanske konstigt men så känner jag i alla fall. Jag tänker dock inte köpa en gravidbaddräkt - känns extremt ovärt med tanke på hur de svenska somrarna brukar vara. Lägga pengar på en baddräkt som jag kanske kommer använda tre gånger? Nej tack. Då kör jag hellre med bikini fast det är lite jobbigt.

Anders & beachen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar