måndag 3 juni 2013

en dagens outfit v. 26 (25+5)

Kjol & tröja från Lindex


Jag försöker köpa så lite mammakläder som möjligt eftersom det känns tråkigt att lägga pengar på kläder jag kommer använda en väldigt kort period. Visserligen hoppas jag att jag får fler barn men det är ju inte säkert att de gravidkläder jag köper nu känns roliga att ha då (lååångt in i framtiden, eller i alla fall om typ tre år). Så jag försöker hitta vanliga kläder som funkar även med stor mage -.vilket inte är det lättaste. Men den här långkjolen med resårmidja från Lindex funkar jättebra och jag kan nog ha den  ett tag till även om magen blir större. Annars är långa klänningar i stretchig trikå ett säkert kort. HM har också bra vanliga (och billiga!) linnen som är långa och täcker magen.

Annars då? Jag mår bra förutom lite ryggont då och då (eller ja, ganska ofta, typ så fort jag går. Men det är överkomligt än så länge). Magen känns ännu inte otymplig utan faktiskt ganska liten och nätt. Den växer dock precis som den ska enligt kontrollen hos barnmorskan förra veckan. Mitt sötsug har tyvärr börjat komma tillbaka. Hade gärna sluppit det ett tag till. På lördag - tisdag ska jag och Anders åka till Barcelona, yay! Det lär väl bli sista resan på ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar