lördag 2 november 2019

Juloutfits för barn

Julen närmar sig och det börjar bli dags att planera outfits för denna högtid. Jag föredrar kläder som ger julkänsla men ändå kan användas vid andra tillfällen än bara julafton, för det känns lite onödigt kan jag tycka att köpa kläder som används en enda gång.

Julens stiligaste bebis blir man i denna gulliga outfit:

Tomteluva och sockar från Polarn o. pyret, body med krage från Zara (som har flera olika fina varianter av just body med krage) och ribbstickade hängselbrallor från H&M.

Från Kappahl kommer den sötaste julpyjamasen med Marianne-ränder:


För den som hellre vill ha klänning är detta fint för de lite mindre barnen:


Diadem från Arket, klänning från Lindex och strumpbyxor från Babyshop. "Måste" kanske köpa den här klänningen till Harriet, tycker den är så fin i sin enkelhet.

Ett annat tips på fin klänning i lite större storlekar är denna pepparkakiga, också från Lindex. Finns matchande leggings till för den som vill ha det.


Är man ute efter en julig skjorta kan jag tipsa om denna från H&M:


Finns i storlek 92-140, bra för den som vill syskonmatcha eller storlekssäkra. Matcha med fluga från Mini Rodini:


glittriga sockar:


och tomteluva från H&M:


För det frusne barnet finns denna fina kofta från Åhléns, från de minsta bebisstorlekarna upp till 128.

Juliga jumpsuits finns hos Kappahl, denna i större storlek:

...och denna i mindre:


Snyggt med hårspänne eller diadem till, från Kappahl.




Eller varför inte en stickad tomteluva, även den från Kappahl?


Sista outfiten, som jag i princip själv hade kunnat tänka mig att ha på mig, med gråa strumpbyxor till:



Superfin tröja med stor krage från COS och vinröd manchesterkjol från H&M. Den minst juliga outfiten, men den är nog min favorit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar