lördag 30 november 2019

Jag tror jag har peakat som förälder.

Jag brukar ofta argumentera mot mina barns mer ovårdade beteenden genom att säga att man inte beter sig så i ett civiliserat samhälle. Till exempel att man i ett civiliserat samhälle äter med bestick, sitter ner under tiden man äter och inte kollar sin telefon under måltiden (gissa vem i familjen som frekvent bryter mot den sista normen...). (Motsatsen till att bete sig civiliserat är för övrigt att bete sig som en barbar. Därav att H ofta kallas Barbaren...)

Igår fick jag ett kvitto på att T förstått det här argumentet. Han sade att han inte gillar när killarna på låg- och högstadiet slåss och att han tycker det är ociviliserat. Ociviliserat! Min sexåring tycker det är ociviliserat att slåss! Han kan använda ordet korrekt i en mening! Ber om ursäkt om jag framstår som skrytig, men jag är bara så otroligt nöjd över att det budskap jag försökt pränta in under flera år faktiskt har gått fram.

Jag har inte varit så här stolt som förälder sedan T gav sin veckopeng till en tiggare. Jag kommer aldrig kunna toppa detta. Jag har nått min peak som förälder (ok, kanske inte, men det känns så just nu). Herregud!

Mvh
Oerhört_självbelåten_84

2 kommentarer: