måndag 25 november 2019

#jwhfstylechallenge

Förra veckan gjorde jag halvt om halvt Just wanna have fun's (@justwannahavefun på insta) stilutmaning. Utmaningen såg ut så här:


Jag kan ju verkligen inte klä mig monokront, så på måndagen sejfade jag och körde helsvart (ber om ursäkt för alla kassa outfitsbilder i detta inlägg):


Var tvungen att bryta av det svarta med guldskärp för att få bort begravningskänslan.

Tisdag = t-shirt. Svarta t-shirtar är nog det plagg jag använder mest i min garderob och därmed den lättaste outfiten att få till:


Onsdagen var mönstermix, ett område jag behärskar ännu sämre än det monokrona. Därför fick Harriet ställa upp på bild med sin egenvalda outfit. Ingen rädsla för missmatchning där inte:


Torsdag = trotjänaren. Jag har inte riktigt något sådant plagg som hängt med länge, så jag valde skjorta och svart kjol pga klassiker som alltid funkar. På armen har jag mitt favoritarmband som hängt med i kanske 5-6 år, så det kan man kanske kalla för en trotjänare. Använder det minst en gång i veckan.



Fredagens tema var fest, och eftersom jag inte skulle på någon fest och absolut inte är bekväm med att klä mig festligt på jobbet (och dessutom knappt har några festliga kläder för den delen) så var min variant på detta tema helt enkelt att ha ett festligt halsband...herregud, hur tråkig är jag egentligen?



Lördag däremot! Då minsann fegade jag inte utan vågade för första gången någonsin använda min leopardjacka.




Två suddiga bilder och en närbild, med dubbelhaka och allt. Gillar verkligen den här jackan, måste våga använda den till vardags.

På söndagen blev det visst inga foton. Glömde ärligt talat bort utmaningen och var ändå bara hemma hela dagen i en trökig outfit. Det var kul att göra den här utbildningen även om jag inte gjorde den särskilt bra... Inser att jag verkligen borde klä mig lite roligare i vardagen. Livet är för kort för tråkiga kläder! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar