torsdag 21 november 2019

Bröllop del fyra.

Efter minglet var det middag. Vi valde att ha buffé från Svarta Örnvillan, en anrik restaurang och cateringfirma i Uddevalla. Två av deras personal var med och serverade. Jag kan varmt rekommendera Svarta Örnvillan - god mat och proffsig service. Till barnen hade vi kokt korv och bröd. Vi hade ingen traditionell bröllopstårta utan bad i stället några av gästerna att baka tårtor.




Dukar och servetter hyrde vi från ett ställe i Hedekas (Bröllopsdekorationer). Rekommenderas också - bra pris och bra service (de tvättar själva allt och kom och hämtade upp dukarna och servetterna hos mina föräldrar i Uddevalla, så vi slapp åka till Hedekas med dem).

Bordsplaceringskort och bröllopsprogram gjorde vi själva, vilket tog avsevärt längre tid än vad vi räknat med. Här återkommer för övrigt jutesnöret, vilket förhoppningsvis syns på bilderna. På borden stod vaser från Ikea, med antingen blommor eller en ljusslinga i. Vi valde att skippa levande ljus och satsade på ljusslingor i stället, dels på grund av barnen och dels för att det kändes smidigt (inte behöva tänka på att tända ljus och hämta nya om något brunnit ner).





Vi smet iväg från middagen en stund för att fotograferas i skymningsljus.




Under middagen hölls det tal, riktigt bra och roliga sådana. Jag höll tal till Anders, tydligen grät många då - jag är riktigt nöjd över detta. När det åts tårta höll jag ett quiz som jag förberett innan. Gästerna var indelade i lag utifrån vilket bord de satt vid. Alla bord hade namn efter städer där jag och Anders bott, antingen tillsammans eller var för sig. Frågorna handlade om oss och om städerna vi bott i. Det vinnande laget fick bestämma hur vi ska fira vår ettårsbröllopsdag den 12 oktober 2020 (vilket resulterade i att vi ska fira bomullsbröllopsdagen i Köpenhamn).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar