torsdag 3 april 2014

Jobbchocken.

Jo, jag började ju jobba i tisdags. Tre dagar har jag arbetat nu och chocken över att plötsligt behöva gå upp klockan sex varje dag, pendla, prestera, bli bedömd, använda hjärnan och bara träffa Torsten två-tre timmar om dagen har börjat släppa så smått. Jag växlar mellan att tycka att det är rätt roligt att jobba och att undra vad sjutton jag håller på med som frivilligt valt bort att hänga med världens bästa bebis om dagarna. Nu fattar jag inte varför jag inte njutit mer av föräldraledigheten? Men det är väl svårt att göra det när man inte vet vad det innebär att sakna bebben.

Jag känner mig ganska så ringrostig vad gäller mina arbetsuppgifter och har varit rätt stressad de här dagarna. Det hjälper ju inte heller att veta att jag kommer bli betygsatt för det jag gör (ja, det är sjukt men sant - jag kommer få ett betyg när jag slutar min tjänst). Jag trodde jag skulle få en liten mjukstart så här första veckan men så har det inte blivit utan jag har kastats rakt in i det. Vilket nog är bra i och för sig, lika bra att köra på från början så jag kommer in i det. Om tre veckor eller så kommer det säkert kännas som att jag aldrig varit ledig.

I övrigt så har vi valt förskoleplats till Torsten, hur många vuxenpoäng får vi för det? I första hand har vi valt en montessori-förskola som ligger nära där vi bor och som vi hört ska vara bra. Men den feta ångesten jag känner inför att lämna mitt barn till vilt främmande människor?! Den är inte nådig (men mer om detta i ett senare inlägg).

2 kommentarer:

  1. Så guld värt att läsa om dina upplevelser så att jag förhoppningvis kan förbereda mig något själv. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att du tycker det:) när börjar du jobba?

      Radera