onsdag 30 april 2014

Den första jobbmånaden.

Idag är det valborg och imorgon första maj (och den första av fyra lediga dagar i rad, hurra!) och det innebär att min första post-föräldraledighetjobbmånad är över. Det har gått förvånansvärt väl, tycker jag, det här att börja jobba igen. När väl den initiala jobbchocken släppte har jag tyckt att det varit roligt att vara tillbaka. Kul att umgås med andra vuxna om dagarna. Skönt att slippa planera mina dagar. Utvecklande att få använda hjärnan.

Jag har saknat att få vara med Torsten om dagarna men jag har inte saknat ensamheten, bajsblöjorna och det kladdiga matandet. Framförallt uppskattar jag att bara ha ansvar för mig själv en stor del av dygnet. Och OJ så mycket mer tålamod jag har när jag väl umgås med Torsten numera. Så mycket lättare det är att vara förälder när man bara är det på halvtid.

Med det sagt - jag längtar tills jag har semester i sommar och får ha en vardag igen med mitt barn. Att kunna gosa i sängen på morgnarna och promenera med Torsten i vagnen, åh vad jag saknar det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar