måndag 4 maj 2020

En lista.

Kopierar den här listan (med några små modifieringar) från Sandra Beijers blogg:

När lyssnade du på radio senast?
Häromdagen, kanske i fredags?, när jag lagade mat. Gillar att lyssna på P1 när jag grejar i köket.

Berätta om något du brukar unna dig.
Godis! Tid att träna och träffa vänner (inte helt självklart när man är mitt i småbarnslivet). Kläder, hudvårdsgrejer och sånt även om jag dragit ner på det rätt mycket. Prylar till hemmagymmet vilket kan motiveras med att det är bra att satsa på sin hälsa. Ibland unnar jag mig att få vara helt ensam hemma och bara slappa, vilket är kanske det lyxigaste jag vet.

Oerhört snygg och unnig ögon- och läppmasksselfie. 

Vilken är den senaste låten du upptäckte?
Vilken väg ska jag ta från Frost 2. Mycket trallvänlig.

Vad skulle du som tolvåring tycka om ditt yrke?
Med tanke på att jag som tolvåring ville bli statsminister alternativt journalist och författare, hade jag nog blivit väldigt besviken om jag vetat att jag som 36-åring skulle jobba som en ordinär statstjänsteman på en föga spännande myndighet.

Rangordna årets högtider från bäst till sämst.
1. Jul (pga mysigt med julpynt, många lediga dagar, trevligt med julklappar, kul att träffa släkten)
2. Påsk (pga ganska många lediga dagar, gott med godis, kul att träffa släkten)
3. Nyårsafton (pga kul att äta gött, klä upp sig, skoj med nytt år, men stressigt pga sociala förväntningar)
4. Midsommar (sämst pga stressande sociala förväntningar och ofta dåligt väder. Dock kul att göra kransar att ha i håret.)

Midsommar 2019.

Hur ofta noppar du ögonbrynen?
Väldigt sällan. Typ inför större festligheter och anställningsintervjuer. Har ju hellugg så de syns nästan inte och får därför ytterst lite omvårdnad av mig.

Har du en favoritväxt i radhuset?
Är rätt förtjust i mina gullrankor, framförallt denna som slingrar sig runt gardinstången i vardagsrummet.


Om du fick byta hem med någon, vem skulle du byta med?
Svårt! Kanske med någon med liknande stil som jag själv men med en 180 kvadratmeter stor fristående villa och cirka fyra gånger så stor trädgård som jag har nu. Eller varför inte Ebba von Sydows lägenhet på Östermalm med massa svinsnygg Svenskt tenn-inredning och fina designmöbler (förutom att jag inte vill bo i Stockholm dårå).

Vilken är den mysigaste gruppen du är med i på Facebook?
Styrkelabbets kompisklubb!

Messenger, sms eller Instagram DM?
Använder alla tre med olika personer. Messenger är helt klart bäst för gruppkonversationer. Och enskilda konversationer med för den delen.

Vad ska du göra nu?
Resa mig upp ur soffan, dricka vatten, borsta tänderna och gå och lägga mig.

Nämn tre personer du varit nervös inför att träffa.
Anders på den tiden vi dejtade, det vill säga februari-mars 2004.
Varje gång jag är på en anställningsintervju eller börjar på en ny arbetsplats.
Är lite nervös inför att träffa Harriets BVC-sköterska nästa vecka. Tänk om barnet inte får godkänt på treårskontrollen?!?!?! The horror!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar