söndag 10 maj 2020

Veckosummering vecka 19.

Sandra Beijer börjar alltid sin bloggvecka med ett inlägg om just den veckan. Jag tänkte göra likadant fast tvärtom; dvs ha ett sammanfattande veckoinlägg på söndagen. Kanske blir det ett bra sätt att hålla liv i denna blogg som vägrar att dö, trots att den behandlas ytterst styvmoderligt. Vi testar!

Den här veckan hakade jag på en stilutmaning från Säker stil.  Utmaningen var denna:


...och jag tolkade det så här:

Måndag! Svart favoritskjortklänning med blått halsband, också en favorit, från Lite kalabalik.

Tisdag! Mitt enda beiga plagg - en klassisk trenchcoat - med leopardscarf.

 
Onsdag! Min bästa randiga tröja, i vitt och rosa. 

Torsdag! Svart skjortklänning IGEN! Dock en annan än den i måndags. Kan man ha för många svarta (skjort)klänningar? Skulle inte tro det. Den gröna färgen representerades av ringen och armbandet. Jag har väldigt få gröna kläder och inget som var lämpligt för dagens väder, därav de gröna smyckena.

På fredagen hade jag på mig en rödvitrandig skjorta men glömde fota. På lördagen hade jag inte på mig något pastelligt. Men på söndagen, då! Då körde jag både pastelligt och inte mindre än två favoritfärger (gul och rosa). Barbent för första gången i år blev det också minsann.

Osedvanligt många ilsket röda finnar har poppat upp i mitt ansikte den här veckan. Oerhört irriterande.

Mitt id-kort har gått ut. Är det nu jag passar på att byta efternamn? Är jag redo för det? Känns konstigt och nästan lite läskigt att byta efternamn. Men när jag väl gjort det kanske det känns fullständigt normalt? Gah! Stort beslut ändå.

Jag har tränat, som jag gör varje vecka. Fyra pass, som vanligt (två underkropps- och två överkroppspass, för den som är intresserad). Något som var nytt denna vecka var dock dessa ursnygga tajts, från Stronger. Riktigt höga i midjan (ca en decimeter ovanför naveln på mig) och sitter som ett smäck under hela passet, även när man hoppar och studsar. Rekommenderas varmt. Helt utan vetenskapliga belägg vill jag också påstå att det är lite roligare att träna med snygga träningskläder.

En annan ny sak när det gäller träning är att jag fick med mig en kollega till gymmet i tisdags. Så trevligt det var att träna tillsammans med någon. Jag hoppas också att jag fick henne att inse hur bra det är att träna med fria vikter. Fler, framförallt tjejer, borde träna med fria vikter. Men mer om det en annan gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar