söndag 17 maj 2020

Veckosummering vecka 20

Jag har läst ut boken Testamente av Nina Wähä. Boken har fått väldigt positiva recensioner, men jag förstår inte riktigt varför. Den var ju liksom...inget särskilt? En historia som berättats många gånger förut (förtryckande fader, förtryckt moder, barn som påverkas på olika sätt av detta), ett språk som inte lämnar några avtryck, ett alltför spretigt och ogenomtänkt sammansatt persongalleri. Alltså boken är absolut inte dålig, den är välskriven och har en story att berätta, men det finns andra böcker i samma genre (dysfunktionella familjer) som ger större läsupplevelser. Arv och miljö till exempel, eller Jana Kippo-trilogin. Eller varför inte fantastiska böckerna om Maj?


Vädret den här veckan har ju varit pissdåligt. Kallt, blåsigt och regnigt. Jag har haft på mig ullkofta under jackan och vantar och mössa och ändå frusit. Avgå vädret!!! Förutom att det är jobbigt att frysa gör vädret också att jag befinner mig i ett klädmässigt limbo. Det är för mycket vår för att jag ska vilja ha höst- och vinterkläder men för kallt för att jag ska kunna ha klänningar och kjolar som inte passar med strumpbyxor. Mycket, mycket jobbigt i-landsproblem.

Apropå kläder och dylikt står följande på min önskelista just nu (snart är det mors dag (*host* Anders *host*)):

Kjol med kaprifolmönster från Emma och Malena. Tycker också att kuddfodralen i samma mönster är fantastiskt fina.

Urfina tofflor från Marimekko. Gillar skarpt den här modellen på tofflor för då blir inte fossingarna för varma.

Den här ögonkrämen ska tydligen vara riktigt bra - och en bra ögonkräm kan ju behövas när man är 35+. Kråksparkarna blir ju inte färre så att säga.

I morgon fyller min bebis tre år. Tre år! Tiden alltså, hur snabbt kan den gå egentligen?! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar