fredag 25 oktober 2019

Bröllop del två.

Några saker som var viktiga för oss var att barn skulle kunna vara med under hela bröllopet, inklusive middagen, att en gospelkör sjöng i kyrkan och att gästerna hade roligt. De första två sakerna lyckades vi med och även den tredje, tror jag. En annan sak som var viktigt för mig var att vi skulle ha ett stort brudfölje, vilket det också blev; fyra brudtärnor, en best man och sex brudnäbbar.

Jag och brudtärnorna - mina två systrar, min barndomsvän Karin och min nyaste vän Karin - samlades i den första Karins föräldrars lägenhet och gjorde oss i ordning innan bröllopet. Oerhört trevligt och mysigt! Är det något jag skulle gjort annorlunda, så är det att den stunden med the bride squad hade varat längre.









Att gå till någon professionell frisör och sminkös fanns det inte utrymme för i budgeten (och inte heller tidsmässigt) så jag är verkligen glad och tacksam över att mina tärnor hjälpte mig med detta.

Efter att ha fixat oss i ordning åkte jag och Anders till församlingshemmet och fixade det sista, tog emot serveringspersonalen och släppte in gospelkören. Och bytte om förstås.





Brudslöja i håret för att matcha brudtärnornas buketter, flicknäbbarnas kransar och Anders, best man och pojknäbbarnas bröstbuketter.


Efter omklädning: dags att samla ihop brudföljet och ta oss till kyrkan. Best man är Anders kompis Henrik. Brudnäbbarna är Torsten och Harriet och fyra av deras kusiner.




Det var inte helt lätt att hålla alla barn samlade, om vi säger så... Men väldigt söta var de. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar