torsdag 11 maj 2017

Just nu.

Jag gör: sitter i sängen, äter ett äpple och fyller i den här listan från Nio till fem.
jag ska: gå upp ur sängen så småningom och sy färdigt några linneservetter. Jag sydde en gardin i linne till vardagsrummet förra veckan och av tyget som blev över kom jag på den i mitt tycke briljanta idén att göra servetter. 
jag kan: ta det lugnt och slappa hela dagen, i vart fall fram till halv tre när jag ska gå och hämta T på föris. Ska nog klämma några Buffy-avsnitt tror jag, förutom att sy då. 
jag köper: alldeles för mycket, framförallt bebiskläder och annat barnrelaterat. 
jag borde: inte köpa så mycket bebiskläder. Eller så mycket annat heller för den delen. Mvh shopaholic 
jag måste: ingenting.
jag vet: att bebisen de facto kommer komma inom en snar framtid men just nu känns det inte så. Även om det är gött att vara hemma ensam så längtar jag efter att få träffa bebisen och jag vill ha förlossningen "överstökad". 
jag tycker: det är oerhört intressant med Kevinfallet. Jag har sett Dokument inifrån, läst om fallet på bl a DN och till och med varit inne på Flashback och snokat. Jag fattar verkligen inte hur man kunde få det till att de två bröderna mördade Kevin, utifrån det material som finns tillgängligt. Hade det gått till domstol då kan jag inte för mitt liv tänka mig att bröderna hade fällts. Det går ju inte att säga att det är ställt bortom allt rimligt tvivel att de gjorde det. Frågan är vem som gjorde det? Kommer man någonsin få reda på det? 
jag tänker: på kommande förlossning och eventuellt tvåbarnskaos med viss nervositet. 
jag förbrukar: mycket mjölk. 
jag lyssnar: på P1, Ebbas gravidpodd och Säker stil. 
jag drömmer: om en varm sommar. Det måste ju bli en fin sommar efter den här genomusla våren, eller hur?! 
jag längtar: efter att få träffa bebis. 
jag fasar: kanske inte fasar, men bävar inför hösten när jag ska rodda med hämtning, lämning, trotsbarn och bebis. 
jag använder: mina gravidtajts lite för mycket. Men de är ju så sköna, då spelar la lite matfläckar ingen roll? 
jag njuter: av min ledighet utan barn. 
jag blir: lite deppig av att det är regnigt och kallt ute. Men imorgon ska det bli 17 grader och strålande sol, hurra! 
jag äter: helst choklad, chips och kött. 
jag dricker: cola zero till frukost. En kvarleva från den fruktansvärda illamåendeperioden när cola var det enda som hjälpte. 
jag brukar: inte fylla i sådana här listor men det är ju ganska skoj faktiskt. 
jag tittar: på Buffy. Är just nu på säsong 4, vilket helt klart är den roligaste säsongen hittills. 
jag läser: är just nu "mellan böcker". Funderar på att sätta tänderna i En klass för sig. 
jag vill: att bebisen ska komma den här veckan och att förlossningen ska gå bra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar