lördag 6 september 2014

Läser, lyssnar, tittar - september.

Jag läser: Främlingsleguanen av Martina Montelius. Så bra! Rolig, knäpp, originell, sorglig och med ett helt fantastiskt språk.

Jag lyssnar på: Menspodden med Sandra och Michelle. Jag lyssnar inte på den här podden i vanliga fall men det här avsnittet var urbra. Älskar att Sandra uppmanar tjejer att ha sex när de har mens<3<3<3 Fler poddar borde handla om det så kontroversiella och känsliga ämnet mens. Eller, det borde inte behövas att fler pratar om det - men nu lever vi ju tyvärr i ett samhälle där kvinnor skäms över att de blöder varje månad.

Jag har även lyssnat på första avsnittet av podden Utbrytarfeministerna. En podd som i stort sett gick ut på att prata om att radikalfeminism är omodernt eftersom kvinnor inte längre är förtryckta. Inte riktigt min kopp te så att säga. För den som vill lyssna på tip-top-feministsnack rekommenderas istället Kakan Hermanssons sommarprat. Kakan for president<3!

Jag tittar på: jag har precis sett klart säsong två av Orange is the new black. Den här säsongen har faktiskt varit (ännu) bättre än den första (som ändå var riktigt, riktigt bra). Kanske för att man lärt känna karaktärerna? Kanske för att Piper inte har en lika framträdande roll? Jag har ju en aning svårt för henne, dock har hon inte alls varit lika störig den här säsongen som hon var i den första. Nu är bara frågan vad jag ska fylla tomrummet med efter OITNB? Homeland börjar ju inte förrän 5 oktober.

1 kommentar:

  1. Tack för tipsen!
    Jag kan tipsa om avsnittet släpp brösten och mensen fria i Hanna och Amandas podcast. Jag lyssnade på Kakans sommarprat nyligen och jag blev verkligen berörd. Nu får jag se till att lyssna ikapp mig på Sandra och Michelles podcast och trolla fram tid att se Orange is the new black.

    SvaraRadera