onsdag 27 augusti 2014

En kurs och en saknad.

Jag är i Stockholm på jobbkurs och ligger just nu på sängen i hotellrummet. Om en stund ska det ätas middag och jag ska lyxa till det och dricka vin. De senaste drygt elva månaderna har jag längtat efter att kunna göra det jag gör precis nu; äta ute, dricka alkohol och slappa efter arbetsdagen. Men nu när jag väl gör detta tycker jag inte att det är så himla fantastiskt utan saknar bara min lilla skruttunge (som jag inte kommer träffa förrän på lördag, buhu). Så är det alltid numera har jag insett, jag längtar efter något och sen när jag väl gör det jag längtat efter blir jag nöjd väldigt fort - och uppskattar det oerhört mycket mer än innan jag fick barn. Som att gå ut och äta med vänner eller att få ligga på stranden och sola en dag, det är ju höjden av lyx. Det räcker dock att göra det någon gång då och då, sedan vill jag hem till Torsten. Förr i tiden, pre-Torsten, var det något självklart att göra sådana där grejer men så är det alltså inte längre. Och jag gillar det, att prioriteringar och definitionen av vad som är lyxigt förändras. Att jag förändras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar