onsdag 13 augusti 2014

Läser, lyssnar, tittar - augusti.

I augusti...

läser jag: inte så mycket. Har haft Främlingsleguanen av Martina Montelius på mitt sängbord länge nu utan att börja läsa. Lyssnar tydligen på poddar numera istället för att läsa böcker. Family living läser jag dock, älskar att bläddra i den och fantisera om hur jag ska möblera Torstens framtida rum.

lyssnar jag på: Sommar i P1. Sedan jag skrev om detta senast har jag lyssnat på följande sommarpratare:

Martina Montelius - direktsänt, rörigt och underhållande. Ett av de mer udda praten den här sommaren.
Athena Farrokhzad - så bra! Äntligen någon som inte bara pratar om sig själv. Äntligen någon som pratar politik och som gör det utan att skräda orden. Äntligen någon som faktiskt har något vettigt att säga (och dessutom får mig att börja vilja läsa lyrik igen).
Caroline Winberg - zzzz. Ointressant. Inte ens när hon blev känslosam eller pratade om sin abort väckte hon mitt intresse.
Marianne Bernadotte - nja. Mest skryt om allt hon åstadkommit. Jag hade velat höra om hennes överklassliv istället.
Sofia Helin - en skicklig och mycket personlig berättare som pratar om ett viktigt ämne, nämligen psykisk sjukdom och den skam det ofta medför.
Agnes Wold - hade den bästa inledningsmeningen hittills i sommar. Mycket bra prat om diskriminering mot kvinnor samt ihjälstickande av en del seglivna myter. Ett sommarprat som gärna hade fått hålla på längre.
Nina Lagergren - alltså vilket liv den här kvinnan, syster till Raoul Wallenberg och svärmor till Kofi Annan, levt! En av få människor som faktiskt levt ett sådant liv som förtjänar ett sommarprat.

tittar jag på: det vanliga, The good wife och Gossip Girl. Gud, måste börja titta på något annat så inte det här blir allt för tjatigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar