onsdag 13 juni 2012

SCUM

Passade på att köpa en snygg tygväska efter föreställningen. Frågan är dock om jag vågar använda den offentligt? Kommer jag i så fall bli lynchad av arga jämställdister?

Igår var jag alltså och såg SCUM-manifestet på Moriskan i Malmö. Her-re-gud så bra den var! Rolig, inspirerande, samhällskritisk - och inte den minsta lust hade jag att gå ut och döda män efteråt. Det är så synd att (nästan) all uppmärksamhet kring SCUM handlar just om mansdödandet när den mest av allt är en fantastiskt välgjord kritik av det patriarkala samhället vi lever i och en uppmaning att förändra det. Jag skulle säga att SCUM inte handlar om att utrota män utan snarare om att krossa patriarkatet och göra om samhället.

Jag tycker alla borde se SCUM, föreställningen är verkligen en 'eye-opener' som får en att tänka till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar