tisdag 22 maj 2012

Maria Sveland, vilken quinna!

Maria Sveland in action under föreläsningen. 
En av mina topp 3-grejer att göra är att womance:a. Dvs umgås med, prata med, diskutera med och lyssna på smarta quinnor. Idag fick jag en stor womance-dos genom att lyssna på en föreläsning om feminism med Maria Sveland (ni vet, författaren till Bitterfittan och Happy, happy samt journalist på bl a DN) i Lund. Åh vad bra den var! Just the way I like it: radikalfeministisk, arg, rak, ärlig och väldigt inspirerande. Jag älskar när folk inte fegar ur utan verkligen säger som det är, rakt upp och ner, utan att sugar coat:a.

(Alltså, den här terminen har jag träffat och skakat hand med både Gudrun Schyman och Maria Sveland, två av mina feministitförebilder. Hur coolt???)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar