fredag 4 januari 2019

Fäshön.

Två moderelaterade händelser inträffade i dag:

1. Jag gick utanför min (oerhört tråkiga) fashion-comfort zone och beställde en leopardfuskpälsjacka från H&M. Jag har haft jackan favoritmarkerad i H&M:s app ett tag men inte slagit till, trots att den var på nästan halva priset. I dag såg jag att det var få kvar i rätt storlek och slog helt enkelt till. Det går ju alltid att skicka tillbaka den om den inte passar eller om jag är tråkig nog att ångra mig.

2. Min dotter hade en väldigt snygg outfit i dag (i hela två timmar ungefär, innan den smutsades ner under lunchen och byttes ut mot något annat). Eftersom jag är den jag är - dvs en rätt modeintresserad och materialistisk person
som köper alldeles för mycket barnkläder - visar jag givetvis upp denna outfit på bloggobert:




Dottern, 19 månader gammal, har för övrigt oftast bestämda åsikter om vad hon vill och inte vill ha på sig. Hon är mycket förtjust i att prova kläder, ibland även sova med kläderna som någon slags snuttefiltar, klä ut sig och ta på sig skor, väskor och smycken. Det ska bli intressant att se om det här modeintresset kommer hålla i sig med åren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar