tisdag 5 januari 2021

Vecka 38 .

Den här graviditeten har gått så himla fort. Vecka 38 redan och mindre än tre veckor kvar till BF. Idag har jag mitt näst sista inbokade besök hos barnmorskan. Kanske blir det till och med det sista besöket, om ongen skulle få för sig att komma tidigt (vilket jag verkligen inte tror).

Jag har börjat få en hel del förvärkar nu. Det gör lite ont men jag tänker att det är bra tillfällen att öva på att andas och slappna aaaaav inför de riktiga värkarna. Jag kan inte påstå att jag är jättesugen på att genomgå en förlossning igen men det ska bli skönt när det är avklarat.

Förutom förvärkar, att det är jobbigt att gå/cykla/röra på sig och att jag blir andfådd av att gå i trappor, så känns det fortfarande helt okej att vara gravid. Jag har inte haft tid att tröttna än. Det är väl fördelen med att vänta tredje barnet, tiden att känna efter och hinna bli uttråkad finns helt enkelt inte. Nackdelen med att vara gravid för tredje gången är att det inte finns så mycket tid och möjlighet att vila som hade varit önskvärt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar