torsdag 2 mars 2017

Vecka 30 - Q&A

I vecka 30, har jag...
Mått illa? Ja.
Kräkts? Ja.
Gjort den vidriga, vidriga glukosbelastningen (som alla gravida kvinnor i Skåne gör)? Ja. Fi fäen vad inte gott det är.
Ätit pulled pork två gånger? Ja. Fi fäen vad gott det är!
Läst ut boken Barn som bråkar? Ja. Vet inte riktigt vad jag tycker om den. Gillar att den har utgångspunkten att barn är fullvärdiga människor som ska behandlas med respekt. Gillar inte att den snarare känns konfliktundvikande än konflikthanterande. Det blir lite märkligt tycker jag när författarna å ena sidan säger att bråk är naturligt och en del av familjelivet men samtidigt fokuserar på hur föräldrar kan undvika konflikter. Jag tycker det är mer givande att få konkreta tips på hur jag ska hantera konflikter och bråk när de uppstått.
Laddat ner boken Föda utan rädsla (älskar att man kan låna e-böcker på bibblan!) eftersom jag tydligen ska föda om cirka TIO veckor?! JA.
Om jag är "lite" nervös inför kommande förlossning? JA. *omgomgomg* *baratioveckorkvar* *jagvillinte*

...MEN det innebär också att det bara är tio veckor kvar till jag får uppleva bebismys igen.
Ganska häftig känsla, att få träffa  sin alldeles nyfödda bebis för första gången. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar