lördag 7 maj 2016

Sista dagen på Mallorca

Den allra sista dagen på resan var också den varmaste. Vi gjorde ingen utflykt utan stannade på vårt hotell (Alcúdia Pins) hela dagen, förutom för att gå till vår favoritstrandbar Coco beach och äta paella och dricka drinkar. Jag tog bara några få bilder:

Naturligtvis hängde vi på stranden och lekte med dumpern, grävmaskinen och vägvälten. 

Andersgalningen badade i det svinkalla havet.

Det blåste ganska mycket på stranden så efter ett tag hängde vi vid poolområdet istället. 

Och här är vi plötsligt på flygplatsen. T hittade till sin stora lycka ett tåg att leka i...

...och slocknade sedan på planet. 

Klockan tre på natten cirka var vi hemma efter åtta härliga dagar på Mallis. En så himla vacker ö det är! Oerhört turistig men kan man bara bortse från det så är det ett fantastiskt resmål. Om vi åker dit igen skulle jag dock inte välja charterresa och att bo på familjeresort. Svintråkig mat, både på och utanför hotellet och det fanns inget att göra när det regnade. Jag tror det är mycket bättre att bo på ett "vanligt" hotell i en stad eller att hyra hus eller lägenhet och gärna hyra bil. Helst också bo på några olika orter så man får uppleva så mycket som möjligt av ön. Sen är nog den bästa tiden att åka i slutet av augusti eller början av september, när det fortfarande är varmt i luften och i havet men de flesta turisterna har åkt hem.

Jag är så sugen på att resa mer nu! Finns hur många platser som helst jag skulle vilja resa till men de som känns mest realistiska och Torsten-kompatibla i nuläget är Frankrike, Italien och Lissabon. Allra helst skulle jag vilja bila ner, gärna i juni. Vi får se, kanske blir det någon resa nästa sommar. Nu ska jag passa på att njuta av sommaren som kommit till Malmö.

T spanar ut över havet tidigare idag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar