måndag 10 april 2017

Vecka 36.

Vecka 36 = höggravid! Känner att jag bär min graviditet med en helt annan pondus nu när jag kan kalla mig höggravid.

Känns som att bebben verkligen har fixerat sig nu för det är liksom ett tryck mot de nedre regionerna, ett tryck som inte varit där innan. Det är inte superskönt om en säger så. Annars har de senaste veckorna helt klart varit de göttaste under denna graviditet. Sedan illamåendet gick (nästan helt) över efter vecka 30 (jag upprepar: VECKA FRIKKIN' 30) så har graviditeten varit som en dans på rosor (överdriver lite). Illamående alltså, det är INTE kul. Lider verkligen med de som har extremt illamående under hela graviditeten. I och med att illamåendet försvann kom också mitt sötsug tillbaka - inte jättebra kanske, särskilt inte nu under påskveckan...

Fick en kommentar idag om att jag bara lagt på mig på magen och inte på övriga kroppen. Menat som en komplimang men jag blir så irriterad. Varför känner folk det här behovet av att påtala för gravida kvinnor hur deras kroppar ser ut?! Hur kan folk tycka att det beteendet är ok? Jag fattar inte varför gravida kvinnors kroppar plötsligt blir någon slags allmän egendom att kommentera, bedöma och ta på. Tack gode gud att ingen (hittills) iallafall har försökt sig på att tafsa på min mage.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar