lördag 25 juni 2016

Midsommar 2016

Anders nattar T, jag ligger och jäser på soffan (är PROPPMÄTT) och njuter av fläkten (är typ vidriga 30 grader här). Första midsommaren i Malmö, om vi inte räknar förra året när vi flyttade hit på midsommardagen men det gör vi inte, och det såg ut så här:

Mina systrar plus en blivande make (de gifter sig i september, woop woop!) (alltså en av systrarna, de ska inte båda gifta sig med samma karl) kom hit och vi åt shrimp rolls, Västerbottenpaj, lax, sallad och

 jordgubbscheesecake (med midsommarstång à la @kreativakarin på Insta). Vi var inte hungriga efter detta, nej.

När maten hade smälts och vi nästan smält bort pga vidrigt varmt tog vi oss till Ribban och badade. Mitt första dopp i år, så himla varmt och skönt det var i vattnet! Amazeballs.

 
Idag - midsommardagen - promenerade vi. Här spexar vi till det i Kungsallén.

Vi lunchade i Slottsparkens café - en urmysig pärla till café som jag verkligen kan rekommendera om en råkar befinna sig i Malmö. Otroligt fint med massor av rosor och andra växter. God mat också.

 Klättrade i träd gjorde vi med. Jag måste säga att Slotts/kungsparken nog är min favoritpark bland Malmös alla parker. Det är ju så... fint där. Lummigt, vackert, barnvänligt.

 Efter att systrarna med blivande maken åkt hem flydde vi den bastuvarma lägenheten till en annan liten Malmöpärla, nämligen plaskdammen i Rörsjöparken. Torsten lekte med sin båt

tills han tröttnade och satt på en bänk istället. Kallar denna bild "en båt, en liten tjomme och en stor tjomme".

Sammantaget en mycket trevlig midsommarhelg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar