fredag 23 mars 2018

Magsjukehelvetet.

Båda barnen har haft magsjuka tidigare men då väldigt milda varianter. När Harriets i tisdags fick sin tredje magsjuka i sitt unga liv slog den till rejält. Vi snackar alltså tvångsmatning med vätskeersättning var femte minut mitt i natten. Jättekul, verkligen. Nu är dock det värsta över och Harriet är nästan helt och hållet sitt vanliga sprudlande jag. Tack och lov! Jag har varit så orolig över att hon skulle bli helt uttorkad på grund av vätskebrist. Jag är otroligt tacksam över att 1) jag inte blev smittad 2) Anders inte blev smittad 3) Torsten inte blev smittad 4) vi har tvättmaskin och torktumlare.

Nu tycker jag vi har varit sjuka så det räcker och blir över. Kan vi få vara friska mer än en vecka i sträck, tack?

"Mamma, ta en gullig bild på mig och Harriet!" 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar