lördag 21 januari 2017

Vecka 24

Magen börjar bli tung, redan. Inte tung som i att jag får ont i ryggen utan mer som att magen inte orkar bära upp sin egen tyngd. Det liksom stramar massa i magen när jag går och står, framförallt på eftermiddagarna och kvällarna. Det känns typ som att jag ska tippa framåt hela tiden av tyngden. Jag tror inte att det är sammandragningar utan bara att magen är tung. Jag har köpt en gravidgördel för att underlätta lite för kroppen (en grej jag aldrig behövde under min förra graviditet). Jag hoppas att den ska göra det lite lättare för mig att röra mig. Jag blir ju lite nervös för hur kroppen kommer må i slutet av graviditeten med tanke på att redan ni i vecka 24 känns såpass tungt?! Det bådar ju inte gott.

Annars har jag de senaste veckorna  börjat känna bebisen röra sig riktigt mycket och det känns även på utsidan. Myyysigt. 

Ett försök att få till en magbild i förra veckan... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar