lördag 12 mars 2016

Arrow

Är det någon här som tittar på Arrow? En tv-serie som jag tror går på 5:an och som jag vet finns på Netflix. Serien handlar om Oliver Queen som efter en båt"olycka" lever fem år på en "öde" ö och sen kommer tillbaka till civilisationen och ska rädda sin hemstad från en aldrig sinande ström av skurkar. Oliver tar på sig en grön luvtröja, målar lite grön ögonskugga runt ögonen och pratar med en djup basröst och plötsligt känner ingen igen honom utan han kan jaga banditer i lönndom under namnet The Hood. Om vi säger så här: för att kunna titta på den här serien krävs en stor dos av ignorans av logiska luckor (förutom att ingen känner igen Oliver trots en minst sagt bristande förklädnad så är en annan lucka att den "öde" ön visar sig vara något slags tillhåll för en privatarmé som torterar folk för nöjes skull. Mycket realistiskt...och båt"olyckan" var såklart ingen olycka utan arrangerad av en superskurk som också har en hood och en pilbåge!). Jag vet inte riktigt varför jag tittar på den här relativt fåniga serien (varför envisas Oliver med att skjuta pilbåge av alla möjliga vapen som finns?) men av någon diffus anledning har jag fastnat. Kanske beror det på Olivers magrutor? Höhöhö.

 Oliver Queen som sig själv...


och utklädd till The Hood. Skulle aldrig kunna gissa att det är samma person på bilderna.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar