söndag 13 november 2016

Vecka femton.

Är i vecka 15 (14+3) och enligt min gravidapp bör jag vara mindre trött nu och kanske till och med må riktigt bra. Nej, kära gravidapp, riktigt så är det inte. Ligger i sängen as I blog och väntar på att magen ska stabilisera sig efter morgonens uppkastningar. Jag trodde att illamåendet var på väg att ge med sig men tji fick jag. Trött som en gnu är jag också. Kanske straffas jag för att jag denna vecka för första gången på evigheter (dvs sedan illamåendet startade) vågade mig på inte mindre än två aktiviteter utanför hemmets trygga väggar? Jag har bara rört mig mellan hemmet, jobbet och förskolan den senaste tiden pga illamående och trötthet men i onsdags gick jag ut och åt med min bokcirkel och igår gick jag på stan en sväng. Men det straffade sig idag tydligen. Vågar jag tro att det är i vecka 16 som vändningen kommer? Hoppas det, för jag tyar icke mer illamående.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar