torsdag 16 april 2015

Det nya livet

...börjar i sommar. Då ska vi, ÄNTLIGEN, lämna staden (hålan) vi bor och vantrivs i och flytta till Malmö. Hurra! Jag har fått nytt jobb från september (i Malmö) och igår skrev vi på kontraktet för vår nya lägenhet i Rörsjöstaden. Yay, nu kan vårt nya liv börja! Vi kan avsluta det här livet i exil vi lever nu och har levt sedan november 2012 när vi flyttade till hålan. Vi slipper pendlingen (i alla fall jag, Anders kommer fortfarande pendla till Lund men det blir oerhört mycket smidigare och en betydligt kortare resväg) och kan ha ett socialt liv igen. Woop woop! Jag ser så oerhört mycket fram emot detta och inte minst att ha en stor fyra på 94 kvadrat att inreda:))))

Planlösningen till nya läggan. 

6 kommentarer:

  1. Grattis! Malmö is the place to be!

    SvaraRadera
  2. Men hallåååå! Grattis inte bara till nys lyan men till nya JOBBET! Vad roligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det känns superkul, med både nytt jobb, ny lägga och ny stad:)

      Radera
  3. grattis igen! när går flyttlasset? vad är det för jobb du fått? hoppas vi kan ses snart när ni flyttat tillbaka! så ni får träffa vår lilla bebbe! =) KRAM!

    SvaraRadera
  4. Förlåt för sent svar! Men bättre sent än aldrig... Vi flyttar midsommarhelgen. Jag har fått jobb som föredragande vid förvaltningsrätten. Klart vi ska ses! Jag vill jättegärna träffa Estrid. Var är det ni bor?

    SvaraRadera