måndag 22 mars 2021

Vecka 12: kakor, efterkontroll och frisörbesök

En ny rafflande vecka i denna föräldraledighet! Fascinerande hur tiden kan gå så himla snabbt och otroligt långsamt på samma gång när man är föräldraledig. Man gör ju inget särskilt men dagarna rullar liksom på. Här är min planering för denna vecka:

Måndag: J blir sju veckor gammal, vilket betyder att jag kommer lägga upp en instastory med bild på henne. Utöver det planerar jag att måla naglarna i någon vårig färg pga känner sån stark lust att vara lite piffig. Tänker också baka hallongrottor och dumlekakor för jag är så sugen på det. På kvällen blir det förmodligen senaste avsnittet av Husdrömmar. Just det - tvätta måste jag göra också. Fullspäckad dag!

Tisdag: barnvagnspromenad som kyrkan anordnar. Om jag redan nu planerar vad jag ska ha på mig pga oerhört uppdämt behov av att klä mig snyggt (dvs ha på mig något annat än tajts och amningslinne)? Svar ja. På eftermiddagen ska jag  med H till frisören. 

Onsdag: efterkontroll hos barnmorskan. Ska bli spännande att se om jag lyckats med knipövningarna. Ska också hämta mitt nya id-kort, göra lite ärenden och kanske vågar man till och med luncha med någon när man ändå är inne i Malmö city?!? Styrkelabbet släpper nytt poddavsnitt på onsdagar så det ska jag lyssna på när jag hämtar H på förskolan.

Torsdag: barnvagnspromenad igen! Och efter det ska jag ÄNTLIGEN klippa håret. Har inte varit hos frisören sedan oktober så håret ser ut som en rishög.

Fredag: inget spikat än, men eventuellt ska en granne komma över och träna i mitt "hemmagym" (dvs uterummet) och luncha med mig. På kvällen blir det Bäst i test och cheddarost - kanske en brie också, om jag vill slå på stort. Känns för övrigt som att cheddar är en väldigt underskattad ost? Hör aldrig någon som köper en cheddar när det vankas charkbricka på fredagskvällen. Synd, för den är ju så god. 

Lördag & söndag: inget spikat. Kanske träffar vi Anders bror med familj, om alla är friska. Kanske tränar jag, kanske bakar jag en pizookie. På lördagskvällar har vi alltid filmkväll hela familjen, det är mysigt (och vad annars ska man göra en lördag kväll i dessa tider?). Vi äter något gött och turas om att välja film.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar