torsdag 11 mars 2021

Kunglig intervju, träning och en insikt.

Vilken händelserik vecka detta är (hittills i alla fall)! Veckan inleddes ju grandiost med Oprahs intervju med Meghan och Harry. Mina tankar om intervjun är att det är ganska taskigt av paret att komma med rätt lösa och diffusa anklagelser mot kungahuset, när man vet att de inte kommer försvara sig. Grejen om att prins Charles och William är fångade? Bisarrt. Kate och brudnäbbsklänningarna? Seriöst? Gnället om att de inte fick pengar till 'security'? Eh nej, varför ska ni få pengar till det när ni själva valt att lämna kungahuset? Tycker mest att M&H framstår som två världsfrånvända självutnämnda offer. Och varför berättade Harry om relationen till sin pappa och bror? Så onödigt. 

Veckans andra stora händelse inträffade i tisdags: jag tränade, för första gången efter förlossningen. Fantastiskt! Det blev ett väldigt snabbt styrketräningspass pga stressen över att bebis skulle kunna vakna. Satan i gatan vilken träningsvärk jag hade på onsdagen! Det märktes att det var ett tag sedan jag tränade. Det känns så himla gött att vara i gång med träningen igen! Nu hoppas jag bara att jag kan få till en fungerande träningsrutin under föräldraledigheten.

Den tredje stora händelsen är väl egentligen ingen specifik händelse, utan mer ett konstaterande: J har växt ur de minsta babykläderna nu. Jag vet inte riktigt vad jag känner inför detta eller om jag ens känner särskilt mycket inför detta. När H var bebis kände jag ett sånt vemod varje gång en storlek växtes ur, eftersom jag inte visste om det skulle bli någon mer bebis. Nu känner jag starkt att jag inte vill ha någon mer liten plutt, men det kan ju kännas minst lika vemodigt ändå. Jag får nog återkomma i den här frågan.

Veckans stora insikt är i alla fall att jag tydligen har en bebis som kan sova för sig själv (i vart fall på dagtid). Det har aldrig hänt förut med någon av de två andra. Det är helt fantastiskt och det innebär att jag till exempel kan träna. Återstår att se om det kommer hålla i sig dock... Det vet man ju aldrig med de små, vad som är en fas och vad som är bestående.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar