söndag 20 december 2020

Veckosummering vecka 51.

Så går ännu en händelselös pandemivecka från våra liv och kommer aldrig åter. Det mest spännande som hänt den här veckan är väl att jag tagit mig utanför Malmös kommungränser, ända till Lund, typ två mil bort. Exotiskt med en helt annan stad än gamla vanliga Malmö (och med Malmö menar jag Videdal, den enda stadsdel jag rör mig i nuförtiden)! Var NATURLIGTVIS bara utomhus och rastade av barn i ett lerigt St Hans backar.

Mitt gäng, snart +1.

I morgon går jag in i graviditetsvecka 36. Kan då kalla mig höggravid och bör iaktta särskild försiktighet med tanke på corona. Nu är jag ju i och för sig redan försiktig, men jag får väl dra åt svångremmarna ännu lite mer. Jag ska fortsätta att umgås enbart utomhus med icke familjemedlemmar (de få jag nu träffar) och inte åka kollektivt. Dessutom kommer Anders jobba hemifrån tills bebisen kommit ut och H kommer vara hemma från förskolan tills dess också. Jag tänker i allra möjligaste mån undvika affärer. Nu går jag endast till mataffären och försöker då göra det på tider när det är lite folk, men jag ska nog försöka undvika det helt framöver. Snart går jag på ledighet, annars hade jag såklart fortsatt att jobba hemifrån. Julen firar vi bara vi fyra, eventuellt att vi träffar några vänner utomhus på julafton. Det blir ingen resa till Uddevalla i år. Tråkigt, men inte så mycket att göra åt när läget är som det är. Så får vi verkligen hoppas att jag och övriga familjen klarar oss undan corona. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar