torsdag 3 december 2020

Förberedelser.

Det är mindre än två månader kvar tills bebis anländer och jag har börjat boa. Jag älskar det, att förbereda och pyssla inför vad som komma skall. Göra fint och plocka i ordning. Fundera över hur just den här lilla minimänniskan kommer vara. 

En bedside crib är inköpt och står bäddad och klar i sovrummet. Babykläderna är nedtagna från vinden och ligger sorterade i storleksordning i garderoben. Barnvagn är inköpt (erkänner, jag köpte den redan i somras när jag var typ i vecka 14) och babyskydd ska vi få låna av en kompis. Skötbordet ska tas in från garaget. Babysitter, babygym och bärsele ska plockas ner från vinden. Amningskläderna väntar i min garderob. En BB-väska ska packas men sedan, ja då är vi nog redo för lilla minimänniskans ankomst. Frågan är vad den lilla ska ha på sig på BB och när vi åker därifrån. Kanske blir det detta:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar